Laat je e-mail tot leven komen met een animated GIF
De animated GIF. Decennia lang bestond elke animatie op internet uit dit bestandsformaat. Door zijn compressie, de ondersteuning van transparantie en de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen in één bestand te bewaren, werden alle bewegende banners, knipperende lichtjes en draaiende logo’s opgeslagen als animated GIF.
Tegenwoordig is het een uitstervend soort. De mogelijkheden van de GIF zijn overgenomen door modernere varianten. De JPG comprimeert beter, de PNG heeft meer transparantie­opties en de MP4 levert een veel hogere kwaliteit animatie in een veel kleiner bestand. Al deze formaten worden ondersteund door de laatste browsers.
De enige achterblijvers zijn e-mail clients waarvan de meeste nog geen video ondersteunen. Geen MP4, geen MOV, geen WebM, geen Flash, niets. Dus wordt het tijd om de ouderwetse GIF nieuw leven in te blazen.
De animated GIF is dood.
Leve de animated GIF!
Uitnodiging No Panic
Uitnodiging voor No Panic’s open huis. De animatie laat zien dat je al je zintuigen kunt checken tijdens de Housewarming Summerparty.
Nieuwsbrief Jacobs Douwe Egberts
Partners van JDE worden vijf minuten op ‘pauze’ gezet om ze op de hoogte te brengen van de laatste wereldwijde ontwikkelingen in de koffiemarkt.
Nieuwsbrief Oral-B
Het assortiment wordt getoond als animatie zodat het minder ruimte inneemt dan het afbeelden van alle losse producten.
Teaser AAF
De animatie toont een glimp van een nieuw product dat luchtfilterproducent AAF op de markt brengt.
Interne memo Pro Senectute
De animatie verbeeldt de nieuw gelanceerde website van woon- en zorginstelling Pro Senectute die het visitekaartje van het bedrijf moet vormen.
Uitnodiging Interxion
Interxion faciliteert datacentra en nodigt hun klanten uit voor een workshop over de regels die gelden binnen verschillende landen. De animatie geeft een impressie van de inhoud van de workshop.
Laat je e-mail tot leven komen met een animated GIF
De animated GIF. Decennia lang bestond elke animatie op internet uit dit bestandsformaat. Door zijn compressie, de ondersteuning van transparantie en de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen in één bestand te bewaren, werden alle bewegende banners, knipperende lichtjes en draaiende logo’s opgeslagen als animated GIF.
Tegenwoordig is het een uitstervend soort. De mogelijkheden van de GIF zijn overgenomen door modernere varianten. De JPG comprimeert beter, de PNG heeft meer transparantie­opties en de MP4 levert een veel hogere kwaliteit animatie in een veel kleiner bestand. Al deze formaten worden ondersteund door de laatste browsers.
De enige achterblijvers zijn e-mail clients waarvan de meeste nog geen video ondersteunen. Geen MP4, geen MOV, geen WebM, geen Flash, niets. Dus wordt het tijd om de ouderwetse GIF nieuw leven in te blazen.
De animated GIF is dood.
Leve de animated GIF!
Uitnodiging No Panic
Uitnodiging voor No Panic’s open huis. De animatie laat zien dat je al je zintuigen kunt checken tijdens de Housewarming Summerparty.
Nieuwsbrief Jacobs
Douwe Egberts
Partners van JDE worden vijf minuten op ‘pauze’ gezet om ze op de hoogte te brengen van de laatste wereldwijde ontwikkelingen in de koffiemarkt.
Nieuwsbrief Oral-B
Het assortiment wordt getoond als animatie zodat het minder ruimte inneemt dan het afbeelden van alle losse producten.
Teaser AAF
De animatie toont een glimp van een nieuw product dat luchtfilterproducent AAF op de markt brengt.
Interne memo Pro Senectute
De animatie verbeeldt de nieuw gelanceerde website van woon- en zorginstelling Pro Senectute die het visitekaartje van het bedrijf moet vormen.
Uitnodiging Interxion
Interxion faciliteert datacentra en nodigt hun klanten uit voor een workshop over de regels die gelden binnen verschillende landen. De animatie geeft een impressie van de inhoud van de workshop.

Verdeel en heers

Deel via de bekende kanalen.