Herpositionering Keola als Nederlands merk
Ontwerp Keola Holland
De oerHollandse e-bike in rood, wit en blauw
Het merk
Keola elektrische fietsen werd in 2008 geïntroduceerd en was daarmee één van de eerste e-bike merken in Nederland. Zowel de ontwikkeling als de productie wordt in Nederland gedaan en daarmee wil Keola zich positioneren als hét Nederlandse e-bike merk.
Het beeldmerk

Om het Nederlandse karakter te verbeelden wordt het logo voorzien van een beeldmerk dat bestaat uit een combinatie van de K van Keola en het rood, wit en blauw uit de Nederlandse vlag.

Ontwerp Keola Delft
De technisch meest hoogstaande e-bike met Delfts blauw
Ontwerp Keola Lelystad
De toerfiets van de groenste gemeente van Nederland
Het woordmerk

Ook het oude woordmerk wordt voorzien van een update en krijgt een stevigere, cursieve letter. Om de herkenbaarheid met het oude merk te behouden worden de ‘openingen’ in de E en de A gehandhaafd.


Het verkooppunt
De door heel Nederland verspreide winkels en servicepoints worden aan de buitenkant voorzien van een duidelijke ‘signing’ die ook voor langsrijdende auto’s duidelijk is.

Het rustpunt
Vestigingen die voorzien zijn van een koffiecorner, krijgen op de gevel een extra logo om voorbijgangers naar binnen te lokken voor een kopje koffie en advies op maat.
Laat zien wat je in huis hebt
Met een oplage van 40.000 stuks wordt de ANWB Kampioen gekozen om te adverteren en de opening van de nieuwe ‘flagship store’ in Amersfoort onder de aandacht te brengen.
De kortingen, link naar een actiewebsite en de mogelijkheid tot het aanvragen van een informatiepakket leveren binnen een week ruim 1000 reacties op.
Stal de fietsen op het web
De website krijgt een compleet nieuw ontwerp en dient behalve als informatiebron ook als voornaamste verkoopkanaal.
De webshop heeft een filtersysteem dat op basis van je voorkeuren kan helpen bij het vinden van je fiets.
Fietsen kunnen direct worden aangeschaft via de webshop of worden afgehaald bij een winkel in de buurt.
De website biedt de mogelijkheid om de dichtstbijzijnde vestiging te vinden op basis van je postcode en om te kijken waar je gewenste model op voorraad is.
Maak het je klanten gemakkelijk
De mobiele versie heeft een interactief menu dat behalve navigatie ook de mogelijkheid biedt om je dichtstbijzijnde dealer te vinden, de taal in te stellen en in te loggen voor de webshop.
De overzichtspagina heeft een bladersysteem waarmee je al scrollend je favoriete fiets kunt vinden.
Geef iets gratis weg
Via de website kan een brochure worden aangevraagd met een overzicht van de collectie.

250 x 210 mm 8-koloms layout
Afwijkend, liggend formaat dat zich onderscheidt van de concurrenten.
Behalve het tonen van de fietsen, geeft de brochure informatie over accu’s, service, verkooppunten en verzekeringen.
En om het verhaal compleet te maken een overzicht van de accessoires.
Voor het totaalplaatje
Bekijk de originele bestanden.
Communiceren kun je niet alleen
De betrokkenen bij dit project.
Verdeel en heers
Deel via de bekende kanalen.