Hoe industriële producten chic kunnen zijn

Positionering van AAF’s DriPak NX luchtfilter

Werkwijze

Wat willen we bereiken bij wie.

Binnen de industriële wereld van de luchtfiltratie wil AAF zich onderscheiden door hun high end filter als een chic product te positioneren.

De zwarte kleur van het filter wordt als uitgangspunt voor het ontwerp gebruikt, aangevuld met donker grijs en rood voor specifieke accenten.

Als communicatiemiddelen wordt gekozen voor een productbrochure voor klanten en een e-mailing die prospects naar een landingspage leidt.

Beeldmateriaal

De basis van de communicatiemiddelen wordt gevormd door grote afbeeldingen van close ups van het filter.

Brochure

De brochure krijgt een handig compact formaat en wordt uitgevoerd in vier talen om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.

 

Een op het filter gebaseerd vierkant formaat met een 2-koloms stramien.

Paginagrote detailfoto’s om unieke eigenschappen van het filter uit te lichten.

Spotvernis over teksten en foto’s voor een extra glossy effect.

Landingspage

De landingspage is een ‘single page’ website waarbij verticaal door de pagina’s kan worden gescrold en horizontaal door de subpagina’s.

Een teaser e-mailing leidt klanten en prospects naar de landingspage.

‘Responsive’ layout die zich aanpast naar het formaat van de telefoon of tablet.

Interactieve mogelijkheden zoals het 360° draaien van het filter.

Communiceren kun je niet alleen

De betrokkenen bij dit project.


Hugo Hemel
Marketing Manager
AAF International

Peter Vincent van der Linden
Fotografie
Fotostudio Peter van der Linden

Floris Jansen
Webontwikkeling
No Panic

Nick Groen
Ontwerp & webdesign
No Panic

Verdeel en heers

Deel via de bekende kanalen.