Tijd voor een tijdschrift
In zes stappen een content marketing tool.
1. Weet wat je wilt
Met een eigen magazine wil Reym laten zien hoe industriële reiniging en afvalmanagement kunnen bijdragen aan het bereiken van een duurzame samenleving.
Bladformule
ReymTime is een jaarlijks magazine waarin de belangrijkste ontwikkelingen in de wereld van industrieel reiningen worden belicht door professionals uit de markt.
Content
Om de content relevant te maken voor een grote groep wordt de focus niet gelegd op de werkzaamheden van Reym zelf, maar op activiteiten in de branche.
Opzet
De inhoud is een combinatie van artikelen, portretten en interviews die worden onderverdeeld in de categorieën innovatie, duurzaamheid en veiligheidsbewustzijn.
2. Zet de grote lijnen uit
Op basis van de eerste inhoudelijke ideeën wordt er met bestaande huisstijlkleuren en typografie een ontwerp gemaakt waarbij er rekening wordt gehouden dat het magazine een gevarieerd ‘bladritme’ krijgt.
3. Zet de fundering neer
Het magazine krijgt een 8-koloms stramien met de mogelijkheid om vluchtkolommen te gebruiken en heeft aan de bovenzijde ruimte voor het aanduiden van de categorie.
4. Verzamel de content
Aan de hand van de onderwerpen worden ideeën voor de fotografie bedacht en de layout van de pagina’s opgezet.
5. Geef de content vorm
Als het materiaal voor een artikel compleet is, wordt het opgemaakt en ter controle teruggekoppeld naar de klant.
6. Produceer de boel
Elk magazine wordt in een oplage van 3000 stuks gedrukt op 100% afbreekbaar en bacterieel gebleekt Cocoon Silk papier.
Nummer 1 heeft het thema veiligheid en heeft een interview met astronaut André Kuipers over veilig blijven werken onder druk.
Nummer 2 gaat over het belang van een goede voorbereiding en heeft een interview met zeilster Marit Bouwmeester.
Nummer 3 over samenwerken heeft een interview met wielrensters Anna van der Breggen en Jip van den Bos.
Nummer 4 gaat over het bereiken van de top en heeft een interview met Jan Lammers over transparantie en zelfkritiek.
Communiceren kun je niet alleen
De betrokkenen bij dit project.
Verdeel en heers
Deel via de bekende kanalen.