Tijd voor een tijdschrift

In zes stappen een content marketing tool.

1. Weet wat je wilt

Met een eigen magazine wil Reym laten zien hoe industriële reiniging en afval­management kunnen bijdragen aan het bereiken van een duurzame samenleving.

Bladformule

ReymTime is een jaarlijks magazine waarin de belangrijkste ontwikkelingen in de wereld van industrieel reiningen worden belicht door professionals uit de markt.

Content

Om de content relevant te maken voor een grote groep wordt de focus niet gelegd op de werkzaamheden van Reym zelf, maar op activiteiten in de branche.

Opzet

De inhoud is een combinatie van artikelen, portretten en interviews die worden onderverdeeld in de categorieën innovatie, duurzaamheid en veiligheidsbewustzijn.

2. Zet de grote lijnen uit

Op basis van de eerste inhoudelijke ideeën wordt er met bestaande huisstijlkleuren en typografie een ontwerp gemaakt waarbij er rekening wordt gehouden dat het magazine een gevarieerd ‘bladritme’ krijgt.

3. Zet de fundering neer

Het magazine krijgt een 8-koloms stramien met de mogelijkheid om vluchtkolommen te gebruiken en heeft aan de bovenzijde ruimte voor het aanduiden van de categorie.

4. Verzamel de content

Aan de hand van de onderwerpen worden ideeën voor de fotografie bedacht en de layout van de pagina’s opgezet.

5. Geef de content vorm

Als het materiaal voor een artikel compleet is, wordt het opgemaakt en ter controle teruggekoppeld naar de klant.

6. Produceer de boel

Elk magazine wordt in een oplage van 3000 stuks gedrukt op 100% afbreekbaar en bacterieel gebleekt Cocoon Silk papier.

Nummer 1 heeft het thema veiligheid en heeft een interview met astronaut André Kuipers over veilig blijven werken onder druk.

 Nr. 1 (PDF)

Nummer 2 gaat over het belang van een goede voorbereiding en heeft een interview met zeilster Marit Bouwmeester.

 Nr. 2 (PDF)

Nummer 3 over samenwerken heeft een interview met wielrensters Anna van der Breggen en Jip van den Bos.

 Nr. 3 (PDF)

Nummer 4 gaat over het bereiken van de top en heeft een interview met Jan Lammers over transparantie en zelfkritiek.

 Nr. 4 (PDF)

Communiceren kun je niet alleen

De betrokkenen bij dit project.


Henk Strijbos
Commu­nicatie & PR
Reym

Jeanine van Klaveren
(Online) Commu­nicatie
Reym

Friso Noordhoek
Tekst & redactie
Uitgeverij Noordhoek

Marco Hofsté
Fotografie
Hofsté Photography

Michele Kukler
Project & account
No Panic

Nick Groen
Ontwerp & uitwerking
No Panic

Verdeel en heers

Deel via de bekende kanalen.